مانتو اداری چیست؟

مانتو اداری چیست؟

پوشیدن لباس فرم اداری پدیده تازه ای نیست سالیان درازی است که شاغلین در حرفه های مختلف از لباس کار مخصوص استفاده می کنند. انواع لباس کار مردانه و لباس فرم زنانه طراحی شده که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. هر مانتو اداری و لباس کاری را نمی توان برای سایر ادارات و شرکت ها استفاده کرد.

لباس فرم اداری ، مخصوص هر ارگان و با توجه به هدف سازمانی طراحی می شود. لباس فرم ارتش از اولین لباس های اداری در دنیاست ولی امروزه با صنعتی شدن جهان و شاغل شدن افراد در واحدهای اداری، یونیفورم هماهنگ اداری در همه ارگان ها استفاده می شود.

مانتو اداری با جیب درب دار شیک2

مانتو اداری چیست؟

مانتو فرم اداری تن پوش ویژه بانوان شاغل در ارگان ها و سازمان ها است که برای حضور در محل کار، پوشیدن آن الزامی است. مانتو اداری دارای طراحی زیبا و شکیل بوده، خوش فرم و خوش استایل دوخته می شود. در برخی از ادارات و موسسات دولتی و خصوصی پوشیدن لباس فرم اداری برای آقایان و مانتو اداری برای خانم ها اجباری است. مدیران سازمان های معتبر برای بالا بردن پرستیژ کاری کارکنان و ایجاد روحیه خوشپوشی تمایل به استفاده از مانتو اداری و لباس فرم اداری دارند. طراحی لباس فرم با توجه به معیارهای مدیریت و در نظر گرفتن المان های زیبایی شناختی توسط افراد با تجربه انجام می شود. حتی بسیاری از افرادی که لباس فرم مشخصی ندارند نیز تمایل دارند از لباس رسمی اداری و مانتو اداری تهران برای محل کار استفاده کنند.

 

چرا پوشیدن مانتو اداری مهم است؟

هر چند این مدیران سازمان ها و ارگان ها هستند که بر پوشش فرم اداری کارمندان تاکید دارند ولی تنها کارفرمایان از منافع لباس فرم یک دست سود نمی برند. به طور معمول این لباس برای ۳ طیف مختلف در هر سازمان منافعی را به همراه دارد. در یک تقسیم بندی ساده می توان چنین در نظر گرفت:

 

۱- منافع کارفرما

۲- منافع کارکنان

۳- منافع مشتری

 

آیا حضور در محیط کار نیازمند پوشش خاصی است و یا میتوانیم با همان مدل مانتو هایی که به میهمانی یا سینما میرویم به محل کار هم برویم ؟

در بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ ایران مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت ها از یک طرح خاص با رنگ های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده میکنند که به لباس فرم معروف است. در مورد پوشش بانوان زمانی که صحبت از مانتو اداری یا مانتو فرم میشود اغلب تصویر اشخاص خوش پوش و کارمندان ایرلاین های هواپیمایی و متصدیان غرفه های نمایشگاهی در ذهن یاوداوری میشود.

برندهای بزرگ و مشهور اغلب با انتخاب بهترین مانتو اداری برای کارمندان خود، وجه ای بسیار بهتر و زیبا تر از سازمان یکپارچه خود در ذهن مشتریان ایجاد میکنند.

اما در برخی موارد خانم های خوش پوش در شرکت ها و کسب و کار های کوچک و یا حتی مجموعه هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد ، خود صرفا جهت ارائه شخصیتی باکلاس تر و تاثیرگذاری بیشتر از مانتو مدل فرم های خاص اداری استفاده میکنند .

مانتو اداری با طرح سنتی

 

درواقع شیک پوشی و خاص بودن در میحط کار همیشه با خرید مانتو فرم و مانتو اداری گران قیمت و یا رنگ و طرح های عجیب موثر نمی شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک و جذاب به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کاری و اداری می توان به راحتی خاص بودن را تجربه کرد.

رنگ این دسته از لباس های رسمی و مانتو اداری، اغلب تیره در نظر گرفته میشود و در واقع یک استانداری جهانی برای پوشش و لباس رسمی اداری است. ترکیب رنگی در اغب سازمان ها رنگ سرمه ای ، رنگ مشکی ، رنگ زغالی و رنگ طوسی می باشد.

البته این موضوع نسبی است زیرا بسیاری از شرکت ها بر اساس قوانین و رنگ سازمانی خود اقدام به تهیه مانتو اداری و مانتو فرم خود می کنند. اما غالبا انتخاب رنگ تیره بخاطر این است که کثیف شدن آن دیرتر مشخص میشود و این امر باعث می شود فاصله زمانی بیشتری بین شستوشو یونیفرم شما ایجاد شود. همچنین این دسته از رنگ ها برای مانتو اداری، دارای مزیت بسیار خوبی برای ست کردن با انواع لباس ها و اکسسوری های دیگه می باشد.

یکسان سازی در پوشش محل کار باعث گسترش استفاده از لباس های رسمی برای کارکنان شرکت ها و سازمان ها شده است. اما در نهایت نکته بسیار مهم در پوشش این دست از لباس های رسمی و مانتو اداری این است که شخص با آن احساس راحتی داشته باشد و بیانگر شخصیت شما باشد.

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی