۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک چیست؟

این قهوه در کشورهای خاورمیانه اروپایی از جمله ترکیه، ایران و یونان ایجاد شده است. قهوه ترک که از دانه های برشته شده قهوه تهیه می شود، به خاطر طعم قوی و روش خاص تهیه و سرو آن یکی از نوشیدنی های محبوب در ترکیه و یونان و بسیاری از کشورهای جهان است. پس از اضافه کردن پودر قهوه و رسیدن به مرحله مورد نظر، آن را در قهوه جوش بریزید و سپس در فنجان میل کنید. مصرف قهوه ترک به صورت ناشتا باعث، افزایش غلظت کافئین نسبت به سایر روش های مصرفی می شود.

قهوه ترک چیست

 

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

مشخصات ظاهری عروس هلندی

عروس هلندی، طوطی دوست داشتنی است که به عنوان دومین پرنده محبوب خانگی بعد از مرغ عشق در بین مردم شناخته شده است. می توان این پرنده‌ی زیبا را با نام متغیر Nymphicus hollandicus معرفی کرد. عروس هلندی از جمله خانواده های طوطی های کاکل دار یا کاکل به سر است که از سمت استرالیا بوجود آمده است و به آن طوطی هلندی نیز می گویند. در طول روز رفتارهای متفاوتی را از این پرنده مشاهده خواهید کرد طوری که در مدت زمان مشخصی بسیار دوست داشتنی و مهربان است اما در زمان های دیگر می توان آن را بسیار گستاخ و جسور دانست. صدای بسیار زیبایی دارد و در صورت نگهداری از آنها در منزل باید انتظار شنیدن صوت زیبایش را در تمام مدت طول روز داشته باشید. این پرنده در زبان انگلیسی به کوکاتیل Cockatiel معروف است.

مشخصات ظاهری عروس هلندی

در رنگ های: سفید، زرد، خاکستری
اندازه: کوچک
طول عمر: مدت زمان 20 سال

رنگ و شکل

عروس هلندی در سنین بالاتر کمرنگ تر هستند. می توان گفت که به طور کلی پرنده عروس هلندی در سه رنگ کلی سفید، زرد و خاکستری و رنگ های قهوه‌ای و کرم که کمتر هستد، وجود دارد که با توجه به جنسیت و سن، رنگ آنها کمرنگ تر و پررنگ تر می شود. در حال حاضر در سراسر جهان 22 ترکیب رنگ از رنگ های نامبرده شده وجود دارد که 8 مورد آنها به صورت مستقل در استرالیا هستند. این جهش رنگی را می توان در ماده ها و نرها به صورت های مختلفی مشاهده کرد. ولیکن تمام آنها دارای یک تاج زیبا در قسمت بالایی سر خود هستند که حالت های آنها را در شرایط مختلف نشان می دهد. معمولا نرهای خاکستری دارای تاج و سر های زرد رنگ هستند در صورتی که ماده ها دارای سرها و تاج هایی به رنگ خاکستری هستند. برای اولین بار در سال 1958 نوع رنگ بندی خاص عروس هلندی مشاهده شد.
یکی دیگر از نشانه های ظاهری این پرنده که زیبایی را در آن چندین برابر کرده است رنگ متفاوت گونه های آن است. معمولا با توجه به ترکیب های رنگی این نوع پرنده گونه ها در رنگ های متفاوتی رنگ آمیزی می شوند. معمولا قسمت زیرین پرنده رنگ روشن تری نسبت به قسمت بالایی دارد. لکه های کوچک زرد رنگی در قسمت زیرین بال های عروس هلندی دیده می شود. این لکه ها فقط در گونه های ماده دیده شده است. طول بدن مرغ عروس با در نظر گرفتن دم حدود 32 سانتی متر است و می توان گفت که وزن آن بین 78 تا 125 گرم می باشد.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه